با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای تخصصی در رشته فناوری اطلاعات در رودسر افتتاح گردید

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، هشتادمین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در رشته فناوری اطلاعات با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در رودسر به بهره‌برداری رسید .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در این مراسم اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی کشور باید بتواند با ارائه آموزش‌های های مهارتی زمینه اشتغال جامعه را فراهم کند .

محمد حسینی از ارائه 48 هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی در گیلان طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: این آموزش‌ها با همکاری و مشارکت بیش از 700 آموزشگاه آزاد با مراکز دولتی انجام‌شده است .

وی با تاکید بر لزوم بالا بردن اثربخشی آموزش‌ها در تحول بازار کار جامعه تصریح کرد: 25 تا 30 درصد آموزش‌ها مربوط به شاغلین و بقیه مربوط به کارجویان است و باید تلاش کنیم تا آموزش‌ها هدفمند برای کارجویان و منجر به اشتغال ارائه شود .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های استان که در حوزه گردشگری و کشاورزی فضای کسب‌وکار به‌گونه‌ای پیش‌بینی شود تا منجر به ایجاد اشتغال شود بیان کرد: بستر در این دو حوزه با سرمایه‌گذاری کمتری قابل انجام بوده و نقش توسعه منابع انسانی در این بخش‌ها پررنگ است .

وی گفت: برای بالا بردن ضریب ماندگاری گردشگر در گیلان باید برنامه‌هایی داشته باشیم که گردشگر را مشغول و سرگرم کند تا بخواهد هزینه کند و این اتفاق نمی‌افتد مگر توسعه منابع انسانی با آموزش‌های مهارتی داشته باشیم که با گردشگر تعامل مؤثر داشته باشد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه کشاورزان در این استان با کشت محصول برنج درآمد مکفی در طول سال نخواهند داشت تصریح کرد: باید بتوانیم با آموزش‌های مهارتی در این بخش فضایی فراهم شود تا کشاورز از قطعه زمینی که در اختیار دارد بهره‌وری بیشتری داشته باشد .

حسینی از افتتاح نخستین کارگاه کشت‌های گلخانه‌ای هیدروپونیک در رشت به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: بر اساس شیوه‌های جدید باید رشته‌هایی را آموزش دهیم که بتواند اشتغال‌زایی کند متأسفانه تعدادی از کارآموزان برای پر کردن اوقات فراغت دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند .

وی با بیان اینکه تمرکز بر روی ظرفیت‌های روستایی باید در استان موردتوجه بیشتری قرار گیرد افزود: بر مبنای شناخت این ظرفیت‌های عظیم می‌توان شغل‌های جدید تعریف کرد بنابراین باید بتوانیم زندگی روستایی را بیشتر ترویج و تبلیغ و این ظرفیت‌ها را برند سازی کنیم .

مدیر آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از برگزاری جشنواره بزرگ مهارت آموزشی در حوزه گردشگری در منطقه آزاد انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با شعار توسعه پایدار و گردشگری روستایی از 8 تا 10 اسفند امسال با مشارکت استانداری، اداره کل میراث و گردشگری و منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود .

هادی یوسفی رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رودسر نیز در ادامه این مراسم از افتتاح چهار آموزشگاه آزاد به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح این آموزشگاه‌ها برای 12 نفر اشتغال فراهم‌شده و تعداد واحدهای آموزشگاه‌های آزاد به 80 واحد خواهد رسید.

با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای تخصصی در رشته فناوری اطلاعات در رودسر افتتاح گردید
با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای تخصصی در رشته فناوری اطلاعات در رودسر افتتاح گردید

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۰۸:۳۵
  • تعداد بازدید: 670